Rolex-kontot

På jobbet roar man sig kungligt åt mitt nyårslöfte. Det gör förvisso jag med; jag vet ju inte riktigt vad jag gett mig in på. Och som om inte det vore nog – i helgen, när jag bodde hos en fantastisk person i Göteborg, fick jag ytterligare en idé. Den slog mig tidigt i går morse.

Jag tänkte att alla pengar som jag nu inte festar och röker för ska jag köpa något riktigt dyrt och fullkomligt onödigt för. Så tänkte jag. En klocka, kanske. En klocka får det bli, så tänkte jag i går morse. En Rolex, den kanske mest klassiska och klyschiga statussymbolen jämte stor penis och herrgård. En Rolex blir perfekt. Då kan jag titta på den med rynkad panna och gott samvete och tänka vilken karaktär jag har.

Det är ändå pengar för vilka jag annars skulle köpa upplevelser jag inte kommer ihåg vid midsommar. Jag överdriver lite, men ni fattar. Nu har jag startat ett Rolex-konto på internetbanken. Ha ha. Det är sant.

Och Smulan, han bara garvar. Det här med Rolex-kontot tycker han är det dummaste han hört.

– Vad tror du morsan din ska säga, skrattar han i luren.

Om morsan såg det här kontoutdraget, från några vanliga dagar i december, skulle hon tycka att Rolex-kontot var briljant:



Kommentarer
Postat av: Erik L

Tycker en Omega vore en investering värdig din nya livsstil, en Rolex har läskiga typer med mustasch i Bollywood produktioner.. Bara en tanke.

2009-01-13 @ 00:17:32
Postat av: Jonathan

Tjena kungen!

Omega är jag inte superförtjust i, men jag håller med - Rolex är lite väl rysk maffia, men ändå lite kul. Jag tänkte mig nån mer klassisk, typ den här:



http://www.kaplans.se/Kaplans/StoreArt.aspx?vId=498300



I vilket fall som helst – du ska veta att du är en stor inspiration för mitt mogna liv och att lägga pengar på hög?



haha.





2009-01-13 @ 15:31:16
Postat av: Jonathan

Detta är målet. Den 25 juni ska här konsumeras.



http://www.kaplans.se/Kaplans/StoreArt.aspx?vId=468669

2009-01-13 @ 15:37:01
Postat av: Fly

Va fan! Kulturskymning! Kapitalmord! Till det priset får du ju 3 par jävligt schyssta skidor. :)

2009-01-13 @ 17:18:59
Postat av: Anonym

För övrigt tycker jag att du har ett sunt cashflow av kontoutdraget att döma. Om alla tog det som skolexempel så skulle vi inte ha nån jävla finanskris. Sen visar din fokus mot högskattevaror att du är villig att bidra till statens utgifter. Det blir svårt kommande halvår utan din konsumtion av alkohol och tobak.

2009-01-13 @ 17:22:39
Postat av: Emma

08-12-22 Lön

08-12-23 Lön



Det går bra nu?

2009-01-13 @ 21:52:34
URL: http://chipsahoy.blogg.se/
Postat av: Jonathan

Word! Bra cashflow har det varit. Den ständiga längtan till den 25:e är inte helt svår att begripa kanske.



På kontoutdraget är det verkligen fem eller sex inköpstillfällen som inte innefattar alkoholhaltiga drycker.





2009-01-14 @ 17:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0