En Inkassoanställd vore gott.

 

Människokroppen är bra överskattad ändå, som vill ha mat typ var tredje timme. Vid försenat matintag händer det att jag blir lite irriterad. Vid försenat matintag samt samtal med Inkasso – då blir jag tydligen upprörd. 

 

Jag blev upprörd tidigare och har en teori kring varför. Kanske sjunker humöret, i takt med blocksockret och hungern, av en enkel anledning: kanske för att vi människor lättare ska kunna gå "berserk" och jaga ikapp och ta ihjäl vad vi vill äta. För överlevnad alltså. 

 

När jag lagt på luren och fått veta att jag utan någon egentlig anledning ska skänka Inkasso en del pengar, då tänkte jag att en Inkassoanställd vore gott. Fritera ett ben och dippa i någon sås, bea kanske, och så skulle jag smaska och rapa ogenerat och bli mätt och glad igen. För kroppen måste ju ha sitt. Så tänkte jag och gick stillsamt till Ica för en frysrätt från Findus. 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

helt fantastisk blogg, skön läsning! tack tack

2008-10-01 @ 19:00:23
Postat av: nanne

skulle vara riktigt fint med lite smörstekta kantarell och rödvinssås istället för bea, bon apetit!

2008-10-01 @ 19:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0