Vänskapen kräver inga ord.

Var på filmkväll hos brorsan. Jag gav honom hudvård jag stulit på jobbet, han gav mig snus han köpt på 7-Eleven. Filmen var Magnolia och den är ju bra och snygg och Tom Cruise gör troligen sin bästa roll och så gillar jag när det regnar grodor, men det var inte det viktiga. Medan snuset rann så där vidrigt som bara lössnus kan göra, chillade jag förnöjt i sällskapet; andades okonstlat, söp in det där kravlösa sociala behaget, det som bara kan uppstå i sällskap av någon man känt ett helt liv. Allt är okej. Man kan säga allt eller inget alls, men alltsomoftast slösar man inte med ord, annat än via stjärten. 

 

Fråga Dag Hammarskjöld:

 

"Tystnaden är ljudet kring varje handling och varje samliv som människor. Vänskapen kräver inga ord – den är ensamhet befriad från ensamhetens ångest."


Kommentarer
Postat av: nanne

förutom att snuset och filmen var fantastisk, skulle jag vilja säga att den kalla newcastle ölen var den som tog hem det hela, öl är som godast en vanlig vardag.



tack för filmkväll och groming kittet!

2008-10-02 @ 19:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0