Boken om ditt liv.

Har du tänkt på en sak?

Att du har ett ego som ständigt jobbar på boken om ditt liv. Har du tänkt på att egot skriver konstant, att bläcket verkligen osar för skrivmaskinen hela tiden smattrar, att hon präntar ned bra dagar och dåliga dagar och dagar som går via autopilot. Och att allt blir till minnesanteckningar att bläddra bland när du med rynkad panna önskar skåda din självbild på håll och pussla ihop personen som är du. Man kan förfäras eller glädjas, för man får chans att tänka: "Jaha, är jag sån?". 

 

Helst vill du förstås att boken ska bli bra, en bestseller så att säga, helst vill du kunna bläddra i boken om ditt liv och svepa med fingret och stanna upp vid vissa kapitel och lätt i sinnet ropa: "fan vad jag är bra!". 

 

Är det något som egot verkligen gillar så är det komplimanger. Då går hon verkligen igång och skriver ivrigt med feta bokstäver. 

 

Nåväl. Jag har fått en fin komplimang. Det är egentligen allt jag vill ha sagt:

 

"Han är beviset på att man kan finna kärlek i allt och faktiskt sväva på moln på riktigt. Han är mannen som kan bli stum av förtjusning och få slut på ord för att beskriva något fantastiskt."

 

Tack Anna. Jag är rörd. Den här minnesanteckningen ska jag banne mig sätta ett rejält bokmärke vid och minnas bra dagar och dåliga dagar och dagar som går via autopilot. 

 

Den ocensurerade versionen finns för övrigt på http://annaekberg.blogg.se/

 

Den är sjukt kul. 

 

Nu måste jag sova – ska ju till franska Rivieran i morgon bitti. Sov sött.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0