"Insatsen är 100 kr"

Så var den igång, vadslagningen. Här det mail en kollega nyss skickade till alla på redaktionen:

"Allas vår fjälljägare Jonathan har ju som bekant gått över till ett alkohol- och nikotinfritt liv. Målet, som det är sagt, är att vara utan nämnda stimulantia till midsommar 2009. Först den 19 juni får Jonte alltså dricka eller ta ett bloss igen. Kommer detta att lyckas? Eller kanske snarare - när kommer ovanstående nyårslöfte att spricka?

Vad tas nu emot av undertecknad. Insatsen är 100 kr, den som kommer närmast det datum när offret slår på arslet och super ned sig tar hela potten. Skulle Jonte mot förmodan lyckas går potten oavkortat till honom. Alla som vill vara med kan mejla mig sitt vad så sammanställer jag. Pengar lämnas cash.

Vaden är självklart hemliga för Jonte, så att han inte vet vem han gynnar när det väl skiter sig.

/j."

Nu är jag nervös. Det ska erkännas. 

Kommentarer
Postat av: Fly

Vadå? Kan man inte satsa på att du klarar det? Jag tror faktiskt på dig. Du kan ju vara rejält tjurig och envis när det vill sig.

2009-01-09 @ 15:44:08
Postat av: Anonym

hahahaa!

2009-01-09 @ 16:54:57
Postat av: Jonathan

Tack Fly! Det finns faktiskt en liten men naggande god skara nära vänner som tror att det faktiskt kan gå vägen. Det glädjer mig. Kollegorna är dock rörande överens om sitt:



"Vaden är självklart hemliga för Jonte, så att han inte vet vem han gynnar när det väl skiter sig."



Ha ha.

2009-01-10 @ 13:13:07
Postat av: kajsa

Men. Vilken brist på tillit till dig de verkar ha. Dina kollegor. Stackars Jonte. Som när man spelade fotboll på rasterna i skolan och de andras suckar hördes ljuda över hela planen när man var den som stod där och skulle slå straffen. För det skulle "hon ju aldrig klara". Jäkla vänner. Jag var kanske inte så bra på fotboll. Men på brännboll skickade jag tennisbollar över halva världen. Eller fotbollsplanen i alla fall.

Jag tror du kan. Heja hej Jonte.

2009-01-12 @ 15:01:38
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0