Historien om mitt liv med sex ord.

På 20-talet slog författaren Ernest Hemingway vad om 10 dollar att han kunde skriva en hel novell på sex ord. Den löd: 

 

"For sale: Baby shoes. Never worn."

 

Gissa om han vann sina 10 dollar. 

 

I våras fick min bror frågan i Östersunds-Posten hur han skulle berätta historien om sitt liv med sex ord. Han svarade: 

 

"Jag tar dagen som den kommer."

 

Inte lika briljant som Hemingway, förstås, men ändå. Orden är rätt typiska brorsan, han är ju lite så, chillar på och sover middag och syr lite kläder och pussas med tjejen och är nöjd med det mesta och är en levnadskonstnär och förstås världens bästa person.

 

Jag tänker på det där i dag, på den efterlängtade löningsdagen, då jag är rik och glad och lätt i sinnet. Jag tänker hur jag skulle berätta historien om mitt liv med sex ord. Jag – som inte är direkt lika ekonomisk som brorsan och dessutom är rätt jävla singel – tänker på följande sex ord och skrattar: 

 

"Längtan efter den 25:e. Och kärlek."


Kommentarer
Postat av: Henka

Hehe, den skaran är man ju åter i nu...

Glöm inte heller att: Optimera nuet.



Lööv /H

2008-09-26 @ 20:20:37
Postat av: nanne

nu fick du till den!

2008-09-27 @ 19:43:17
Postat av: jonathan

Ha ha. Skönbrorsan. Tack bro!

2008-09-27 @ 19:54:44
Postat av: micke

ahh, kärlek. Snabb, svettig och dieseldriven - speciellt den 25:e!

lysande Jonte!

2008-09-27 @ 21:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0