Jag sladdar till på osten

Jag är hos syrran på landet. Det är sommar och vi åker kälke utför en grässlänt bredvid huset. Vi tävlar. Det går i en rasande fart. Hon sitter på en kälke med sin bäbis tätt intill framför sig. Bäbisen är tjock, enorm rent utav, och han tittar på mig som för att säga: "oss rår du inte på din jävlel" och så tittar han på krönet där framme, det närmar sig i en väldans fart. Plötsligt tar vi luft. Flyger högt över gräset som har blivit en åker. Och –  till min stora överraskning ligger det massor av jättelika långpannor med varma mackor bakom krönet. Jag blir förstås väldigt förvånad, men tänker att nu är det bäst att lägga tungan rätt i mun och så landar jag med en duns, sladdar till på osten men parerar vid ratten och så vaknar jag med ett ryck, lite svettig och tänker  –  i dag måste jag göra varma mackor. Det var länge sedan. 

 

God morgon. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0